Autista gyerekek az uszodában

2020.01.02 10:06

Az autizmus egy széles skálán mozgó viselkedési és szociális készségek zavarával járó idegrendszeri elváltozás, amelynek az okait nem ismerjük pontosan. Számtalan megjelenési formája van az egyszerűbb szociális diszfunkcióktól (Asperger-szindróma) az egészen súlyos beszédképtelen és mindenfajta együttműködést lehetetlenné tevő, kisgyermekkorban már nyilvánvaló bizarr viselkedési formákig. A leghíresebb emberek között is bőven akadnak magasan funkcionáló autisták (pl.: Steve Jobs, Albert Einstein, Temple Grandin), akik magas szintű intelligenciájuk miatt képesek voltak nagyszerű dolgok létrehozására. De ehhez a szüleiknek bizony komoly áldozatokat kellett hozniuk a nevelésük során. 
Egyre gyakrabban diagnosztizálják napjainkban gyermekek ezrein a tünetek alapján ezt a betegséget, ami az ő esetükben egy állapot, ami fejleszthető, azonban együtt kell élni vele. . 
Van minőségi élet a diagnózison túl is!
Az ilyen gyermekek szüleinek a legfontosabb feladata a mindenirányú készségfejlesztés. 
Régen elfogadott igazság, hogy a mozgáskészségek fejlesztésével együtt jár más agyi funkciók fejlődése. 
Az uszodai közegben a mozgás fejlesztése a leghatékonyabb, mert 

  • az uszodai rend megismerése együttműködésre és megfelelésre késztet, 
  • a vízben csak ütemes mozgásokkal lehet fennmaradni a felszínen, 
  • a légzés akaratlagos szabályozása szükséges, ami komoly koordinációt igényel, 
  • a felszíni izomzat mellett a mélyizmokat is megdolgoztatja, 
  • a kórosan feszes mozdulatok ellazítása a vizes közegben könnyebben lehetséges.

Kedves Szülök! Hozzátok el úszni a gyermekeiteket!  Amelyik gyerekeket rá tudjuk venni arra, hogy bejöjjenek a tanmedencébe és - először egyéni, majd csoportos órákon - együttműködjenek az oktatóval azoknak más készségeik is érzékelhetően gyorsabban fejlődnek.