Autista gyerekek az uszodában
Az autizmus egy széles skálán mozgó viselkedési és szociális készségek zavarával járó idegrendszeri elváltozás, amelynek az okait nem ismerjük pontosan. Számtalan megjelenési formája van az egyszerűbb szociális diszfunkcióktól (Asperger-szindróma) az egészen súlyos beszédképtelen és mindenfajta együttműködést lehetetlenné tevő, kisgyermekkorban már nyilvánvaló bizarr viselkedési formákig. A leghíresebb emberek között is bőven akadnak magasan funkcionáló autisták (pl.: Steve Jobs, Albert Einstein, Temple Grandin), akik magas szintű intelligenciájuk miatt képesek voltak nagyszerű dolgok létrehozására. De ehhez a szüleiknek bizony komoly áldozatokat kellett hozniuk a nevelésük során.
Egyre gyakrabban diagnosztizálják napjainkban gyermekek ezrein a tünetek alapján ezt a betegséget, ami az ő esetükben egy állapot, ami fejleszthető, azonban együtt kell élni vele. .
Van minőségi élet a diagnózison túl is!
Az ilyen gyermekek szüleinek a legfontosabb feladata a mindenirányú készségfejlesztés.
Régen elfogadott igazság, hogy a mozgáskészségek fejlesztésével együtt jár más agyi funkciók fejlődése.
Az uszodai közegben a mozgás fejlesztése a leghatékonyabb, mert
- az uszodai rend megismerése együttműködésre és megfelelésre késztet,
- a vízben csak ütemes mozgásokkal lehet fennmaradni a felszínen,
- a légzés akaratlagos szabályozása szükséges, ami komoly koordinációt igényel,
- a felszíni izomzat mellett a mélyizmokat is megdolgoztatja,
- a kórosan feszes mozdulatok ellazítása a vizes közegben könnyebben lehetséges.
Kedves Szülök! Hozzátok el úszni a gyermekeiteket! Amelyik gyerekeket rá tudjuk venni arra, hogy bejöjjenek a tanmedencébe és - először egyéni, majd csoportos órákon - együttműködjenek az oktatóval azoknak más készségeik is érzékelhetően gyorsabban fejlődnek.